Litt om treningen jeg gjør

treningHer i denne bloggposten, og siden bloggen fortsatt er helt ny, tenkte jeg å skrive litt generelt om treningen som jeg gjør. Vanligvis har jeg 6 dager med trening, og så en dag med hvile. For meg kan det være litt variert hvilken dag det er, men vanligvis blir det enten lørdag eller søndag. Og når du har kombinert heltidsarbeid med nesten heltidstrening, er den ene fridagen i uken meget kjærkommen! Men ikke tolk meg feil, det er jeg selv som velger å trene så mye som jeg gjør, og jeg liker det veldig godt. Så jeg ville absolutt ikke hatt det på noen annen måte.

Intervalltrening med langkjøring
Mye av treningen min er er lagt opp rundt både intervaller og lengre reine kondisjonsturer. Så om jeg sykler eller bare jogger vil jeg variere intensitet og lengden på økten. Ofte vil lengden jeg kan trene også være avhengig av hva annet som skjer i livet mitt. Er det travelt på jobb og i privatlivet, er det ikke alltid man har anledning til en 4-timers langkjøring på fjellet! Men vanligvis blir det rundt 3 langkjøringer i uken og 3 intervaller. Jeg har også begynt å øke andelen styrketrening, som forhåpentligvis kan hjelpe meg å få litt mer eksplosiv styrke når det trengs. Fram til nå har jeg ikke hatt god nok struktur på styrketreningen, og det har blitt med 1 til 3 ganger i uken på studio. Men nå har jeg fått meg en personlig trener som skal hjelpe meg få den biten på plass. Så det blir spennende å se hva resultater det kan føre med seg.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *